Saturday, April 4, 2009

suka>>>>>>>>>>>>>>>>>nitemare....








lihatla kegembira aku n kwn2 ku..kami yg keluar ntok menenang pikiran akhirnye tekanan menimpa..
satu kejadian yg cm aku x caye jd kt aku...n kwn2 aku..
samun dalam bas mini???
yg sdg b'grk??
3 org p'curi??
laki2 melayu???
dgn pisau n botol arak???
ugut org2 dlm bas kluarkn brg???
duit,hp,rantai emas...jd habuan mereka..

3 cowok sialan(bak kate cewek nizah)..memalukan org mlayu.brani dorg wt mcm ni kt bangsa dan org yg seagama dgn mereka...dgn otak yg kurg siuman,mungkin sbb khayalkan brg haram..dorg lupe dri dan memeras ugut mangsa-mangsa dlm bas...

mangsa pertama, rumate aku..k.ude yg dok sblh aku..die tgah pgang hp bls msj..tup2!!!!sorg laki dgn pki sweter itam rampas hp k.udde..k.udde m'jerit..aku yg sdg memandang keluar tingkap mase tu trus tgok k.udde...aku jd blur..yg aku nmpk mse tu laki tu tgah soh k.udde syap n jgn wt hal..aku yg ketakotan t'diam n blur..aku phm yg kejadian tu tlh dirancang oleh 3 org p'curi tu mse slh sorg dr mereka kluarkn pisau n ugut smua org diam n kluarkn brg..n kuarkn botol arak..aku dgn kelam kabut sembunyikan hp aku bwh bontot..dok diam tp aku hanya t'pk kwn2 aku mse tu..aku nmpk purse n rantai emas ern kne rampas..kesian ern..p'curi tu sentap rantai tu smpi kwn ku menjerit dan rela buka sendiri rantai tu..

pastu p'curi2 tu rmps lak brg2 dr penumpang2 yg len..aku dok diam..p'curi2 tu x ugut or kco aku..aku takot..aku mengucap..aku pk kn mak abah..n kwn2...keadaan jd kelam kabut bile ade penumpang yg brani trun dr bas bile bas berenti...yg trun smua tu pnumpang lelaki yg penting dri..tinggalkan kaum perempuan dlm bas jek..mse tu p'curi2 tu da semakin berang...die mrh2 n mulut 'mencarut ape2 ntah..aku x brani pandang..pastu bas berenti lg..kecoh lg skali..smua org turun t'masuk la niza n ern..aku ngn k.udde serta sorg laki indon dan beberapa dak pompuan india x sempat nk turun..cm nk menangis aku mse tu...

aku takot sgt2 mse tu sbb dlm bas tu tinggal aku sorg jek x kene ape2 lg ngn p'curi2 tu...slh 1 dr dorg lak asyik tgok aku x kelip mata..otak aku da pk lain da..aku takot dorg culik aku sorg atau ngn k.udde skali...aku dok gelisah sgt2 mse tu..yg aku pk nk ksi hp aku kt k.udde..klau jd ape2..k.udde lg brani dr aku..mse tgh2 x tentu arah nk ksi hp kt k.udde..k.udde soh simpan hp dlm spender..aku ikot jela..tgh2 ktakotan p'curi2 tu bebel lak..pastu x lame dorg turun kt area sebelum smpi hentian kajang...mse tu lega sgt2 da..trus aku t'pk sal nk tangkap pic p'curi2 tu, tp x sempat..pastu t'pk niza n ern yg trun kt tgah2 jln,tmpat gelap ngn org2 laki...k.udde lak soh aku tepon polis..aku tgh kelam kabut smpi lupe num polis..

pastu pk cik bas tu bentikan ktorg kt hentian kajang..k.udde trus turun g pondok polis..aku kejar k.udde..lpas tpon polis..ktorg tpon niza..tp x dpt..nk menangis takot ape2 jd kt niza ngn ern..tpon ern..akhirnye dpt..dorg slamt..itu yg penting bg ktorg.kwn2 smua slmt...niza n ern lak menangis bile tgok aku n k.udde xde dlm bas..yg ade dak2 india je..dorg da pk kitorang da kene culik..

lpas tu wt repot polis..mse tu brula kotrg tau yg kejadian ni da jd sebelum2 ni..rmi yg da kene samun dlm bas..huh..zaman sekarang..manusia semakin berani..apakah akan t'jadi selepas ini??aku pn xtau..

bagi aku yg pnting sekarang..aku dan kawan2 aku selamat..syukur YA ALLAH...ALHAMDULILLAH...

tp kejadian ni beri peringatan kt aku.kt mane2 je leh jd hal2 yg x dijangka..dan yg paling penting..erti persahabatan...aku takot sgt2 klau jd ape2 kt kwn2 aku..n aku t'pk mak ngn abah...aku xnk risaukan dan susahkan dorg kalau jd ape2 yg buruk kt aku..AKU SAYANG MEREKA...n x lupe gak pada aya,mira,aimi,villa,n izzat kerana membantu,menenangkan kami, dan m'bawa pulang kami.....THANKS FRENZ..


5 comments:

npo said...

alhamdulillah Allah msh lagi tak tarik nyawa

aLs said...

ya Allah..sampai camtu skali?? memang tak sangka ada jugak kejadian camni..memang memalukan! nasib ko n kwn2 takde pape.. yang penting bila ngn diaorg jangan melawan. Kalau tak habis la..haih. memang aku taknak naik bus mini pasni!! ceyt!

npo said...

betul tu. naik moto honda lagi best

faezah said...

nek moto lg sng nk kene samun..kt kajang tu ati2 la..
dgr cite dak2 perompak ni slalu lpak kt metro tu..

Nazrin Saad said...

damn....
perompak2 2 dh sah2 smph msyrkt...
tp org yg taw pk dri sdri je 2...
eish, ape nk jd dgn dunia nie...

takziah wat ko...